Cztery kroki do wymarzonej, umięśnionej sylwetki. Jak zbudować masę?

Kiedy Panie poszukują skutecznych rozwiązań na odchudzanie, Panowie chętnie podejmują trudy budowy masy mięśniowej. Te dwa różne od siebie zachowania to wynik wzorców atrakcyjności.

Umięśniona, postawna sylwetka to marzenie wielu mężczyzn. Niestety, nadal niewiele osób potrafi urzeczywistnić marzenia. Zwykle – cel pozostaje niezrealizowany. Co zrobić, by to zmienić? Jak szybko zwiększyć masę mięśniową?

Odpowiedź na powyższe słowa kryje się w czterech krokach, które pokrótce pragniemy Państwu przedstawić. Zapraszamy do lektury.

Krok pierwszy: MOTYWACJA

Twoja motywacja jest na wysokim poziomie? Nie oznacza to, że powinieneś pomijać ten krok. Wszak, na samym początku każdy ma ogromną chęć do działania. Z czasem jednak, gdy widzimy, że efekty nie są tak spektakularne jak oczekiwaliśmy, motywacja maleje. Ci, którzy nie zadbali o nią zawczasu – po prostu rezygnują.

Aby zadbać o motywację – ustal szczegółowy cel i założenia. Poinformuj swoich znajomych i bliskich, nagradzaj siebie za wytrwałość i nigdy się nie poddawaj. Wszak, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od małego kroku.

Krok pierwszy jest kluczowy, należy zadbać o:

  • Przygotowanie mentalne
    Ze względu na fakt, iż wzrost mięśni nie zachodzi natychmiastowo, a sam proces jest długofalowy – kluczowym jest to, aby odpowiednio przygotować się mentalnie. Warto stworzyć szczegółowy plan działania oraz zadbać o to, by nasz cel był możliwie precyzyjny. Z całą pewnością przyczyni się to do utrzymania motywacji na najwyższym poziomie.
  • Samodyscyplina
    Realizują plan treningowy i dietetyczny, należy wykazać się ogromną samodyscypliną. Bezwzględnie należy unikać jakichkolwiek pokus. Zdyscyplinowana praca nad sobą przynosi doskonałe rezultaty i wspomaga utrzymanie motywacji na najwyższym poziomie.
  • Regularność
    Tylko i wyłącznie regularna praca nad własną sylwetką będzie dostatecznie efektywna. Dlatego też, absolutnie kluczowym jest to, aby nasz rytm dobowym był stały. Pory posiłków, treningu oraz innych zajęć powinny być regularne, co pozwoli dostosować się organizmowi do nowych warunków.
  • Konsekwencja
    Pamiętaj, że nawet najdłuższa podróż rozpoczynana jest przez jeden, mały krok. Każdy kolejny przybliża Cię do wymarzonego celu. Dlatego też nigdy się nie poddawaj i walcz, aż osiągniesz założone rezultaty. To nie będzie łatwe zadanie, ale z całą pewnością jest jak najbardziej możliwe do realizacji. Nam nie pozostaje nic jak życzyć POWODZENIA!

Krok drugi: DIETA

Zmiana nawyków żywieniowych to proces, który jest absolutnie koniecznym jeśli chcemy zwiększyć masę mięśniową. Zadbaj o to, by jadłospis był nie tylko bardziej obfity. Dieta powinna być również zdrowa i pełnowartościowa, a jej bilans musi odpowiadać generowanemu zapotrzebowaniu.

Krok trzeci: TRENING

Proces rozbudowy włókien mięśniowych rozpoczyna się na siłowni. Najlepszym rozwiązaniem są treningi ogólnorozwojowe, które bazują na ćwiczeniach na wolnym obciążeniu (tzw. ćwiczenia bazowe). Trening należy uskuteczniać 3-4 razy w tygodniu, przy objętości równej 6-8 ćwiczeń i intensywności na poziomie około 70% tętna maksymalnego.

Krok czwarty: SUPLEMENTACJA

Stosowanie wspomagaczy takich jak: kreatyna, aminokwasy, l-karnityna, gainery, białko czy boostery energetyczne może przyśpieszyć wzrost masy mięśniowej. Musisz mieć jednak na uwadze, że środki tego typu stanowią dodatek, a nie podstawę procesów budowania masy mięśniowej.

Uwaga! W chwili obecnej, absolutnie topowym rozwiązaniem jeśli chodzi o budowę masy mięśniowej zdaje się być Mass Extreme – suplement diety rekomendowany m.in. przez multimedalistę Mistrzostw Świata w Kulturystyce Klasycznej – Tomasza Kornalewskiego.

Podsumowując, trudy budowy masy mięśniowej podejmują głównie mężczyźni. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak umięśniona sylwetka jest atutem urodowym właśnie Panów.

Proces wzrostu włókien mięśniowych nie następuje zbyt szybko i jest wymagający. Dlatego też, każdy, kto myśli, że będzie „łatwo, szybko i przyjemnie” powinien zrezygnować już na starcie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *