areobik na odchudzanie

Aerobik – czy to najlepsza forma treningowa na odchudzanie?

Odchudzanie to proces, którego popularność jest ogromna. Ten fakt nie dziwi, w końcu – nadwaga to problem nawet połowy społeczeństwa. Chcąc wyglądać atrakcyjnie, zgrabnie i schludnie – musimy zadbać o procesy odchudzające.

W Polsce z nadwagą boryka się ponad 50% osób. Według najnowszych raportów – aż 68% mężczyzn i 53% kobiet ma nadprogramowe kilogramy. Nadmiar tkanki tłuszczowej najczęściej wynika z niezdrowego trybu życia – nieodpowiedniej diety i braku aktywności fizycznej. Znacznie rzadziej uwarunkowany jest genetycznie.

Co zrobić by schudnąć?

Odchudzanie to proces składający się z wielu elementów. Kluczowe są jednak dwa – dieta oraz trening. W dzisiejszej publikacji pragniemy kompleksowo odpowiedzieć na pytanie: Jak ćwiczyć by schudnąć? Zapraszamy do lektury.

Aerobik – efektywna forma ćwiczeń na odchudzanie

Ćwiczenia aerobowe, inaczej zwane tlenowymi są jedną z najskuteczniejszych form pozwalających redukować tkankę tłuszczową. Popularność aerobiku cały czas rośnie. Ta forma treningu debiutowała ponad 50 lat temu, a jej twórcą był amerykański uczony – Kenneth Cooper.

Początkowo aerobik traktowany był jako trening poprawiający wydolność układu krążeniowo-oddechowego. Z czasem jednak zauważono ogromny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Dzisiaj w głównej mierze aerobik kojarzony jest właśnie jako forma ćwiczeń na odchudzanie.

Na przestrzeni lat, aerobik ewoluował – dzisiaj mamy do dyspozycji wiele różnych form aerobowych, które wykorzystują przeróżne akcesoria i sprzęty.

Aerobik – co to takiego?

Dzisiejsza definicja aerobiku nieco różni się od tej, którą przedstawiano kilkadziesiąt lat temu. Aktualnie poprzez ćwiczenia aerobowe rozumie się wszystkie formy, które są zgodne z poniższymi zasadami:

  • Ćwiczenie ma charakter ogólnorozwojowy – angażuje wiele grup mięśniowych jednocześnie.
  • Trening realizowany jest z intensywnością równą 60-85% tętna maksymalnego.
  • Czas treningu (pojedynczej sesji) jest dłuższy niż 30 minut.

Dzisiaj aerobikiem można określić trening biegowy, kolarski czy pływacki. Ważne, by był zgodny z powyższymi założeniami.

Efektywność aerobiku, czyli – co można osiągnąć?

Efekty treningu aerobowego zależne są dla od wielu różnych czynników. Przede wszystkim, wpływ na rezultaty ma zaangażowanie, samodyscyplina i forma wykonywanych ćwiczeń. Oczywistym jest także, że tempo redukcji kilogramów w dużej mierze zależy od jadłospisu, tudzież diety.

Nie mniej jednak, efektywny trening aerobowy pozwala zrzucić nawet 5-7 kilogramów w ciągu miesiąca.

Bieganie, jazda na rowerze i pływanie – czy to też aerobik?

Termin „aerobik” przez wielu definiowany jest jako „zajęcia fitness realizowane w klubie fitness”. Nic bardziej mylnego. Aerobikiem można nazwać każde ćwiczenie aerobowe (tlenowe), w tym bieganie, jazdę na rowerze czy pływanie.

Każda forma aerobowa jest jak najbardziej warta uwagi. Polecamy realizować zróżnicowane treningi i korzystać z kilku typów treningu, tak aby każdego dnia stymulować nowe grupy mięśniowe i tym samym zwiększać efektywność treningu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *