kondycja psychiczna

5 kroków do wzmocnienia kondycji psychicznej i fizycznej

Nie czekaj dłużej – już dzisiaj podejmij trudy zdrowego trybu życia.

  • Pierwszym, poważnym krokiem w kierunku zmiany jest analiza budowy własnego ciała. Dzięki wskaźnikowi BMI oceń, jak powinna wyglądać Twoja dieta (czy powinna mieć charakter odchudzający, na masę itp.) oraz aktywność fizyczna. Warto również poddać analizie skład ciała, tudzież przeprowadzić badania kału, krwi oraz moczu. To zobrazuje nam kondycje naszego ciała i będzie wskazówką dla dalszych procesów.
  • Drugim, bardzo ważnym elementem zmiany jest plan. Posiadanie założeń teoretycznych jest niezwykle istotne z punktu widzenia motywacji i determinacji. Plan stanowi jeden z najlepszych motywatorów do działania. W planie musisz uwzględnić: zmiany dietetyczne, zmiany ruchowe oraz cały rytm dobowy (godziny snu i aktywności).
  • Trzecim krokiem jest stworzenie odpowiedniego jadłospisu. Nie polecamy korzystać z „gotowców”. Dietę warto ustalić indywidualnie, w oparciu o generowane zapotrzebowanie. Całkowicie odradzamy wykorzystywanie wszelakich głodówek (diet odchudzających o obniżonym bilansie kalorycznym).
  • Czwartym krokiem jest stworzenie planu treningowego. Aktywność fizyczna powinna trwać od 30 do nawet 60 minut dziennie. Jej intensywność powinna zawierać się w przedziale od 60 do 85% tętna maksymalnego. Warto przy tym pamiętać, że trening musi mieć charakter ogólnorozwojowy, czyli angażować dużą ilość grup mięśniowych.
  • Piątym krokiem jest zadbanie o relaks i odpoczynek. Nasze ciało potrzebuje regeneracji fizycznej, a umysł – regeneracji psychicznej. Dla jednych najlepszą formą relaksacyjną będzie joga, dla drugich – dobra książka lub film. W tym przypadku mamy do czynienia z pełną dowolnością.

jak zapewnić zdrowe życie

Pamiętaj – zmiany muszą być wprowadzane w odpowiednim tempie. Na tyle szybko by były skuteczne i na tyle wolno, by nie powodowały zbyt dużego dyskomfortu.

Czy pięć prostych kroków może zapewnić zdrowe życie?

Naiwnym byłoby sądzić, że korekty stylu życia gwarantują długowieczność i zdrowe życie. Owszem, ograniczają ryzyko zachorowalności, ale niestety – nie stanowią absolutnie żadnej gwarancji. Dlatego też, prowadzenie zdrowego stylu życia – niestety nie  spowoduje, że nagle nasz organizm stanie się odporny na wszelkie choroby.

W związku z powyższym, musimy zadbać także o regularne badania profilaktyczne, które – w połączeniu z powyższymi zasadami zdrowego stylu życia, mogą nas faktycznie uchronić przed rozwojem  wielu chorób. Taka forma profilaktyki gwarantuje wczesne rozpoznanie i tym samym – pozwala na skuteczną walkę z wieloma chorobami we wczesnym stadium rozwoju.

zdrowo żyj

Unikaj mody, po prostu zdrowo żyj!

W chwili obecnej możemy mówić o pewnego rodzaju modzie na zdrowy styl życia. Sporo osób jej ulega i żyje… niezdrowo. To co jest forsowane jako zdrowe, nie zawsze takie jest. Warto w tym wszystkim zachować zdrowy rozsądek.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *